Sunday, July 12, 2009 | |

SELAMAT DATANG KE BULETIN KADET REMAJA SEKOLAH SMK BATU LINTANG

Pelajar adalah aset yang amat berharga dalam menentukan arah pembangunan pada masa akan datang. Dalam konteks pendidikan kebangsaan kegiatan kokurikulum merupakan satu program penting demi membangunkan potensi pelajar secara menyeluruh. Secara umum kegiatan kokurikulum yang sedia ada telah berjaya membina disiplin pelajar serta meningkatkan minat mereka terhadap pembelajaran. Namun demikian masih banyak ruang yang perlu dipenuhi untuk mengatasi masalah generasi muda yang semakin mencabar. Bagi mengisi tuntutan ke arah negara maju, kita perlu menyediakan golongan pelajar yang dinamik dan berkualiti serta mempunyai perkembangan sahsiah yang seimbang dari segi Jasmani, Emosi, Rohani dan Intelek (JERI).
Menyedari keperluan ini Kadet Remaja Sekolah (KRS) hendaklah ditubuhkan di semua sekolah menengah kerajaan dan bantuan kerajaan seluruh negara sebagai salah satu pasukan Pakaian Seragam di sekolah. Kewujudan KRS sekaligus dapat memenuhi kepelbagaian citarasa, minat dan bakat pelajar berdasarkan objektif yang dikemukakan.

9 comments:

Anonymous said...

Nama saya slh taip...Abdussalam Khan
Tertinggal Lans Koperal Abdul Aziz.

Anonymous said...

Kepada ahli jawatankuasa induk krs 08/09 yang tertera, sila gunakan baju no. 3 ( baju pegawai ) pada 29 Julai 09 untuk sesi fotografi.

Terima Kasih

Anonymous said...

CIKGU! kmi lulus ka ujian ari tu?

~Kimberly & Ophelia~

Leftenan Muda Joshua said...

Keeputusan UJIAN SIRI 1 akan diumumkan minggu depan dalam blog ini.

Amirah said...

aaaaaaa...guna cikgu!Tuan lah~!hahaha=p

Linot Tenot Tenot said...

tuan tuan....luluskanlah kami..hahahaha

Amirah said...

Leena,semua orang lulus!YAY!hahaha=p

Ashwin said...

semenanya ku entam jak soklam ya...hahha lulus juak akhernya..;p

Ashwin said...

++soalan++...sori salah type...bkn soklam k.. peace no war..;p